Hi, leuk dat je op mijn website bent. Welkom.
Mijn naam is Frank Körver. Ik ben een management- en strategieadviseur en eigenaar van Beta Strategies. Vanuit de prachtige Tinfabriek in Naarden ondersteun ik bestuurders, commissarissen en managers bij vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en leiderschap.
Mijn interessegebieden: strategieontwikkeling, issuesmanagement, organisatie van de communicatie, CEO-positionering, boardroom counseling en MT-begeleiding.
Organisaties waar ik voor werk of heb gewerkt zijn o.a.: ABP, Achmea, APG, Aegon, BinckBank, DSM, Enexis, Gilead, Hogeschool Inholland, Hogeschool van Amsterdam, KPN, LUMC, mboRijnland, MSD, de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), Noordwest Ziekenhuisgroep, OML, PFZW, PostNL, ProRail, Randstad Groep Nederland, Zilveren Kruis en diverse ministeries.
Hier vind je mijn Linkedin-profiel.
Beta Strategies
Mijn advieswerk verricht ik vanuit het label Beta Strategies. Beta Strategies richt zich op strategische en vaak complexe vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en leiderschap. Beta Strategies gaat voor concreet resultaat en duurzame impact. Waar nodig werk ik samen met een netwerk van ervaren specialisten die net als ik volledig gaan voor het best mogelijke resultaat.
Eerder was ik onder meer een van de oprichters van Wepublic en was ik als adviseur werkzaam bij Boer & Croon.
Meer over Beta Strategies vind je hier.
Reputatie, communicatie en leiderschap
Tot en met 2012 was ik associate partner bij het Amsterdamse strategiebureau Boer & Croon. Een grote behoefte om te gaan ondernemen, leidde in februari 2013 tot de oprichting van GKSV (tegenwoordig: Wepublic). Dit bureau lanceerde ik samen met Hein Greven, Arnoud Verhage en Peter Stroink.
Het idee voor Wepublic ontstond tijdens een ‘leadership trail’ in de Zwitserse Alpen. Mijn initiële idee was om een boetiek-adviesbureau op te zetten waarin ik mij kon focussen op complexe reputatie- en communicatievraagstukken. Gaandeweg is het bureau enorm gegroeid en zich ook steeds meer gaan richten op public affairs.
In 2021 verkocht ik mijn aandelen om minder tijd bezig te zijn met het managen van een groeiend bureau en me weer volledig toe te liggen op reputatie, communicatie en leiderschap.
Publicaties op het gebied reputatie, communicatie en leiderschap
Ik schrijf graag over reputatiemanagement, strategieontwikkeling en de rol en toegevoegde waarde van de communicatiefunctie.
Publicaties:
- The Communication Strategy Handbook (Peter Lang, New York)
- Het Strategisch Communicatie Frame (Adfogroep)
- Issuesmanagement, een stappenplan (Boom Uitgeverij)
Geregeld schrijf ik artikelen. Zo is bijvoorbeeld het artikel ‘From output to impact’ – waarvan ik mede-auteur ben – uitgeroepen tot ‘Highly Commended Applied Paper’ op de CCI Conference on Corporate Communication 2015 in New York.
Andere artikelen zijn onder meer gepubliceerd in The Journal of Communication Management, in diverse boeken en in andere vakmedia.
Een maatschappelijke of bestuurlijke functie? Let me know!
Momenteel ben ik onder meer coordinator van EACD (European Association of Communication Directors) in Nederland en lid van de MIC advisory board (Hanze University of Applied Sciences). Daarnaast ben ik sinds 2021 bestuurslid bij voetbalvereniging BFC.
Ik sta altijd open voor mooie kansen. Aarzel niet om mij te emailen of bellen voor bestuursfuncties, adviesraden, et cetera.
Voor het inplannen van een afspraak om verder te praten over zo’n functie, kun je mailen naar [email protected], een berichtje sturen via Linkedin of mij rechtstreeks bellen op +31 6 13523322.
Mijn (slapende) Twitter-account is @frankclkorver. Via @frankclkorver kun je me ook vinden op Instagram.